TOIMITUSTAVAT JA HINNAT
Toimitusehdot lyhyesti:
1. Lähetämme tuotteet pääosin 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mikäli toimitusaika on pidempi, pyrimme ilmoittamaan siitä joko sivuston yläosan infopalkissa tai ostoskorissa toimitustapojen yhteydessä.
2. Ennakkotilausten ehdot: Ilmoitamme ennakkotilattavan tuotteen arvioidun toimitusajan tuotetiedoissa: esimerkiksi 10/2020 tarkoittaa, että tuote toimitetaan varastoltamme arviolta lokakuun 2020 aikana. Jos tilaat samalla kertaa myös muita tuotteita, toimitamme koko tilauksen samalla kertaa sen jälkeen, kun tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Jos siis haluat joitain tuotteita käyttöösi jo aiemmin, tee niistä erillinen tilaus. Ennakkotilaamalla tuotteen hyväksyt nämä ehdot.
3. Myyntikuntoisilla tuotteilla on 21 vuorokauden palautusoikeus. Veloitamme palautuksista 6,90 € käsittelymaksun. Mikäli tilauksen arvo laskee palautuksen jälkeen alle 69 €, lisätään tilaukselle myös toimituskulut toimitusehtojemme mukaisesti edullisimman toimitustavan mukaan. Tuotevaihdot ovat ilmaisia ja tuotteita voi vaihtaa eri väriseen tai kokoiseen, samaan tuotteeseen. Mikäli tuote on viallinen tai rikki, hyvitämme tuotteen hinnan tai lähetämme tilalle uuden tuotteen. Jos taas sait väärän tuotteen, laitamme palautuksen saavuttua oikean tuotteen tulemaan.
21 vuorokauden palautusaika alkaa siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut tuotteet (eli noutanut paketin noutopisteestä tai automaatista tai vastaanottanut kotiinkuljetuksen).
Noutamattomista tilauksista veloitamme 12 € käsittelykulun.
Myymälälle (Posantie 2, 90620, Oulu) tehdyistä palautuksista emme peri kulua.
Huomaathan, että emme tarjoa vaihto- tai palautusoikeutta alusvaatteille, uima-asuille, juomapulloille tai avatuille lisäravinteille. Palautettavan tuotteen täytyy olla siisti ja myyntikuntoinen, vaatteissa laput paikoillaan, ei karvoja tai meikkitahroja, ravinteissa sinetit avaamattomia jne. Mikäli palautettu tuote ei täytä edellämainittuja kriteereitä, lähetämme tuotteen takaisin ostajalle.
HUOM! Mikäli palautat ei-palautuskelpoisia tuotteita (esim. avatut lisäravinteet) erikseen tai palautuskelpoisten tuotteiden joukossa, emme tule hyvittämään niitä.
4. Mikäli saamasi tuote on väärä tai viallinen, ota viipymättä yhteys asiakaspalveluumme. Saat meihin yhteyden chatin kautta ja sähköpostitse (myynti@sporttimekka.fi)
5. Sporttimekka ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Sporttimekka-verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Sporttimekka-verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
6. Sporttimekka pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen sellaisissa tapauksissa, jossa hinnoittelussa on tapahtunut selkeä inhimillinen virhe tai jos hinnoitteluvirhe johtuu esimerkiksi verkkokaupan teknisestä ongelmasta.
Toimitusehdot, laaja kuvaus:
1. Asiakastiedot
Tilausta tehdessä asiakkaan tulee ilmoittaa: Nimi, toimitusosoite, sekä sähköpostiosoite tai puhelinnumero. Asiakastiedoissa olevan henkilön pitää olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin, maksukortin, maksutilin tai mobiilimaksun laillinen omistaja. Asiakastiedot käsitellään luottamuksellisina, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille. Lisätietoja Tietosuojaselosteestamme.
2. Hinta ja tuotetiedot
Tuotteesta veloitetaan verkkokaupassa tilauksentekohetkellä näkyvä hinta. Hinta on nähtävillä ostoskorissa ennen kassalle siirtymistä ja tilauksen jälkeen sähköpostiin lähetettävässä tilausvahvistuksessa. Jos verkkokaupassa ilmoitettu hinta on virheellinen ilmeisen kirjoitusvirheen tai muun ilmeisen virheen vuoksi, niin tämä virheellinen hinta ei sido Sporttimekka.fi-verkkokauppaa..
Sporttimekka voi muuttaa hintoja ennalta ilmoittamatta. Muutettuja hintoja sovelletaan hinnanmuutoksen voimaantulon jälkeen tehtyihin tilauksiin.
Toimituskulut veloitetaan tuotteen hinnan lisäksi valitun lähetystavan mukaan. Veloitettavat toimituskulut näkyvät ostoskorin tiedoissa ennen kassalle siirtymistä sekä
3. Toimitusajat, toimitustavat ja toimitusmaksut
Toimitusajat
Toimitamme tuotteet varastostamme kuljetusyhtiöille tuotekortilla mainitun toimitusajan mukaisesti (esim. 1-3 pv), kuitenkin esimerkiksi ruuhkan tai muun yllättävän syyn takia toimitus voi viivästyä, jolloin ilmoitamme siitä joko sivuston yläosan infopalkissa tai ostoskorin infotekstissä. Valitettavasti emme voi taata Postin, Matkahuollon tai muiden kuljetusyhtiöiden toimivuutta heidän puolestaan ja toimitus voi viivästyä meistä riippumattomista syistä.
Toimitustavat ja toimitusmaksut
Matkahuolto
Tilaus toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon toimipisteeseen. Saat saapuneesta lähetyksestä ilmoituksen tekstiviestinä puhelimeesi. Toimituskulu matkahuollon paketeille on 4,90 €. Yli 69 € tilaukset toimitamme veloituksetta. Matkahuolto toimittaa paketteja myös pakettiautomaatteihin. Saat saapuneesta lähetyksestä ilmoituksen tekstiviestinä ja sähköpostitse. Viestissä saat PIN-koodin jolla voit lunastaa tilauksesi valitsemastasi automaatista.
Matkahuollon kotiinkuljetus
Tilaus toimitetaan kotiovelle asti, jolloin säästät aikaa ja vaivaa! Matkahuolto ilmoittaa saapuvasta paketista tekstiviestitse jakeluajan sopimiseksi. Jakelu suoritetaan pääsääntöisesti jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä. Voit myös pyytää paketin toimitusta ovelle, jos et ole kotona. Kotiinkuljetus maksaa 9,90 € kun tilauksesi summa on alle 199 €, 199-299 € tilauksille 4,90 € ja yli 299 € tilauksille tarjoamme ilmaisen toimituksen!
Postipaketti
Tilaus toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen. Saat saapuneesta lähetyksestä ilmoituksen tekstiviestinä puhelimeesi. Toimituskulu Postin paketeille on 4,90 €. Yli 99 € tilaukset toimitamme veloituksetta.
SmartPost-pakettiautomaatti
Tilaus toimitetaan valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin. Saat saapuneesta lähetyksestä ilmoituksen tekstiviestinä ja sähköpostitse. Viestissä saat PIN-koodin jolla voit lunastaa tilauksesi valitsemastasi automaatista. Lähetystä säilytetään automaatissa 7 vrk. Toimituskulu on 4,90 €. Yli 99 € tilaukset toimitamme veloituksetta.
4. Yhteystiedot
Tavoitat meidät helpoiten chat-keskustelulla (arkisin klo 10-17) tai sähköpostilla (myynti@sporttimekka.fi)
Sporttimekka.fi ei vastaa tuotteiden laadusta tai muistakaan ominaisuuksista, eikä myöskään verkkokaupan yhteydessä ilmoitetuista tuoteselostuksista. Tuotevastuu on valmistajalla/valmistuttajalla.
Postiosoitteemme:
Pro Nutrition Finland Oy / Sporttimekka.fi
Posantie 2
90620 Oulu
5. Palautus
Myyntikuntoisilla tuotteilla on 21 vuorokauden palautusoikeus. Veloitamme palautuksista 6,90 € käsittelymaksun. Mikäli tilauksen arvo laskee palautuksen jälkeen alle 69 €, lisätään tilaukselle myös toimituskulut toimitusehtojemme mukaisesti edullisimman toimitustavan mukaan. Tuotevaihdot ovat ilmaisia ja tuotteita voi vaihtaa eri väriseen tai kokoiseen, samaan tuotteeseen. Mikäli tuote on viallinen tai rikki, hyvitämme tuotteen hinnan tai lähetämme tilalle uuden tuotteen. Jos taas sait väärän tuotteen, laitamme palautuksen saavuttua oikean tuotteen tulemaan.
Noutamattomista tilauksista veloitamme 12 € käsittelykulun.
Myymälälle (Posantie 2, 90620, Oulu) tehdyistä palautuksista emme peri kulua.
Huomaathan, että emme tarjoa vaihto- tai palautusoikeutta alusvaatteille, uima-asuille, juomapulloille tai avatuille lisäravinteille. Palautettavan tuotteen täytyy olla siisti ja myyntikuntoinen, vaatteissa laput paikoillaan, ei karvoja tai meikkitahroja, ravinteissa sinetit avaamattomia jne. Mikäli palautettu tuote ei täytä edellämainittuja kriteereitä, lähetämme tuotteen takaisin ostajalle.
HUOM! Mikäli palautat ei-palautuskelpoisia tuotteita (esim. avatut lisäravinteet) erikseen tai palautuskelpoisten tuotteiden joukossa, emme tule hyvittämään niitä.
6. Ongelmatilanteet & reklamaatiot
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostiosoitteeseen:
myynti@sporttimekka.fi
7. Ylivoimainen este
Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan sopimuksen syntymisen eli tilauksen täyttämisen jälkeen ilmennyt seikka, johon sopimusosapuolet eivät ole voineet vaikuttaa ja joka estää tai kohtuuttomasti vaikeuttaa sopimuksen asianmukaisen täyttämisen kuten yleinen tai paikallinen työselkkaus, poikkeukselliset luonnonmullistukset, tulipalo, sota, liikekannallepano, kapina, valuuttarajoitukset yleinen raaka-aineiden niukkuus tai energian saantiin kohdistuvat rajoitukset.
Sporttimekka pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen sellaisissa tapauksissa, jossa hinnoittelussa on tapahtunut selkeä inhimillinen virhe tai jos hinnoitteluvirhe johtuu esimerkiksi verkkokaupan teknisestä ongelmasta.
8. Mahdolliset kiistatilanteet
Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi keskinäisillä neuvotteluilla, voit kuluttajana saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajana sinulla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (https://ec.europa.eu/odr).
9. Maksutavat
Sporttimekka Lasku
Kun valitset maksutavaksi Sporttimekka Laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku.
Laskun toimitus
Sporttimekka Lasku toimitetaan sähköpostiisi tilauksen lähetystä seuraavana arkipäivänä. Jos olet valinnut laskun toimitustavaksi kirjepostin, se tulee noin viikon kuluttua lähetyksestä tilauksessasi antamaasi osoitteeseen.
Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot
Sporttimekka Tili
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja.
Sporttimekka Tili -maksutavan lasku toimitetaan sähköpostiisi tilauksen käsittelyä seuraavana kuukauden 17. päivänä. Tähän laskuun kootaan kaikki kuukauden aikana tilaamasi tilaukset.
Luottoehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot
Laskut voit tarkastaa myös Avardan omien sivujen kautta: Avarda.fi/omatsivut
Paytrail: Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
PayPal on vain maksupalvelun tarjoaja. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349) on saanut Luxemburgin luottolaitoksen 5. päivänä huhtikuuta 1993 annetun lain (jäljempänä "laki") 2 artiklan mukaisesti asianmukaisen toimiluvan ja toimii Luxemburgin valvontaviranomaisen, Commission de Surveillance du Secteur Financierin, valvonnassa.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.
Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail jotka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard –, American Express ja Diners Club-korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
MobilePay
Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot
Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla
Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa
PayPal maksut:
2022 © Sporttimekka. Kaikki oikeudet pidätetään.